W
E

Turkey

2.3 km (1.4 miles) NW of Yukarısöğütlü, Erzincan, Turkey
Approx. altitude: 1922 m (6305 ft)
([?] maps: Google MapQuest OpenStreetMap ConfluenceNavigator)
Antipode: 40°S 141°W

Accuracy: 3 m (9 ft)
Quality: good

Click on any of the images for the full-sized picture.

#2: East #3: South #4: West #5: GPS #6: At the point / Noktadayiz #7: Panoramic shot at 40N 39E #8: A last glance of the region / Bolgeye son bir bakis #9: Derya doing the DCP photo work / Derya gps'i fotografliyor #10: Rugged terrain / Daglik arazi #11: Arrived at Erzincan / Erzincan'a ulastik

{ Main | Search | Countries | Information | Member Page | Random }

40°N 39°E

#1: North

(visited by Tolga Kanık and Derya Duman)

English version

Türkçe

08-Ara-2008 -- En zorlu kesişim noktalarını keşfetmek nedense hep bize kalıyor! Böyle sarp yörelerdeki kesişimleri bizim gibi delilerden sonra başkalarının ziyaret edeceğini de pek sanmıyoruz! Belki de “Degree Confluence” projesinin en gözü pek (deli) maceraperestleri biziz!

Yaptığımız etüd çalışmaları ve yolda aldığımız bilgiler sonucu noktaya yaklaşmak için “Ekecik” sapağından kuzeye döndük. Asfaltta kısa bir yolculuk sonucunda Ekecik kasabasına vardık. Kasabanın girişinden hemen sağa dönerek tırmanmaya devam ettik. Biraz sonra topoğrafya yükseldi ve dikleşti. Bölge oldukça karlıydı. Güney yüzleri temiz olan dağların kuzey yamaçlarında 20-30 cm kalınlığında kar vardı. Yaklaşık 2200 metrede düz bir platoya vardıktan hemen sonra yol önümüzdeki uçurumlu vadiye doğru korkutucu bir şekilde alçalmaya başladı. Virajlı yol kuzeye baktığından bazı kısımları karlı ve buzluydu. Aslında bu mevside böyle yol şartlarıyla karşılaşığımız için yine de şanslıydık. Yoğun kar yağışı altında bu yüksek yolların kapanacağı kesindi. Etrafımızda Munzurlar ve diğer karlı ve kayalık dağlar seyrediliyordu. Alıç, kuşburnu, ahlat, kavak ve yoğun söğüt ormanlarıyla örtülü muhteşem bir arazi vardı çepeçevremizde. Manzara son derece güzeldi. Vadi tabanına arabayı kaydırmadan sağ sağlim inip köprüden geçdikten sonra bu sefer de “Bakacak” köyüne doğru çok dik bir arazide zikzaklı yoldan tekrar irtifa almaya başladık. 2000 metre rakımlı tepeye vardığımızda “Şakaloğlu” köyü gözüktü. Köyü de geride bırakarak “Gazipınar”a devam ettik. Noktaya 1.2 km mesafede durup noktaya doğru inişe geçtik. İlk defa bir noktaya önce inip sonra geri tırmanacaktık. Hedefe koşarak ulaşıp gerekli rutinleri hallettikten sonra arabamıza geri tırmandık. Güneşin son ışıklarıyla Erzincan yoluna dönmüştük.

Ülkemizde gezilmeye görülmeye değer bir çok mekan var. Biz bunların arasında mümkün mertebe kimsenin uğramadığı yerleri ziyaret etmek istiyoruz. Çünkü, insanın kendi ülkesini tam anlamıyla tanımasının ancak böyle mümkün olabileceğine inanıyoruz. 40N 39E civarı da buna güzel bir örnek. Bu kadar uzak yerlerde, dimdik arazide kurulu ufak ve şirin köyler görmek hayret verici. Her yol sorduğumuzda öyle bir yere neden gitmek isteyebileceğimizi idrak edemediklerinden, bizden biraz şüphelenseler de güleryüzünü eksik etmeden yardım etmeye çabalayan candan insanlarımız işte böyle uzak ama güzel yerlerde hayatlarını sürdürüyorar.

English

08-Dec-2008 -- Continued from 40N 38E.

The most the difficult DCPs are always for us! We don’t really think any confluence hunter would visit these remote locations ever again. Perhaps we are the most competent (crazy) confluence hunters!

A turn into north took us to “Ekecik” town. After a direct turn on the right by its center, we were cruising along a rather scary dirt road which was very steep, winding and angulated. The northern part of the track was under 20-30 cm snow and yet the altitude went well above 2200 m at times, was quite prone for making us get stuck should the harsh winter conditions set in.

It took a rather long journey to “Gazipınar” village via “Bakacak” and “Şakaloğlu” villages. A bit before arriving in the last village our GPS indicated 1.2 km distance to the DCP. For the first time in our confluence life, we were gonna descend to the point. Looking around us we realized how steep and mountainous the landscape was. A few remote villages and the white-out Munzur range was seen on the southern horizon. Wild pear trees and rosehip dotted slopes were all over the place. Thought, it was another fascinating region. Derya managed to drive all the same way back to the highway without skidding the car on the snow. It was a narrow escape from this intersection!

So many lovely places to see in Turkey. However, we particularly tend to choose the lonely ones that no one else visited before. Because, we think that is the best way to know our country.

• Odometre / Trip Odometer: 820 km

#9: Derya doing the DCP photo work / Derya gps'i fotografliyor
#10: Rugged terrain / Daglik arazi
#11: Arrived at Erzincan / Erzincan'a ulastik
ALL: All pictures on one page